Ca multi dintre voi, sunt un utilizator de PC ce solicita sistemul din mai toate incheieturile cu instalari, dezinstalari, incercari, configurari care mai de care mai indraznete ce de multe ori duc inevitabil la obosirea sistemului si dupa o vreme destul de scurta incepe sa scada in performante simtitor ba chiar enervant daca ai un sistem mai performant.
Sunt diferite solutii de mentenanta a sistemelor si cele mai populare fiind pachetele de utilitare creeate special pentru aceste task-uri. Dintre ele am avut ocazia sa testez ca un utilizator mediocru 3 dintre ele si am ajuns la concluzii scurte si pe intelesul tuturor:
Power Suite - l-am incercat si pe Vista si pe XP si nu l-as recomanda nimanui! Ceea ce par a fi setari simple si eficiente in privinta vitezei la internet, a registrilor si a problemelor de compatibilitate duc la o catastrofa totala in performantele calculatorului.
TuneUp Utilities 2009 - incercat de asemenea atat pe Vista cat si pe XP, nu mi-a creeat probleme in sistem in schimb, nu am simtit nici imbunatatiri ale acestuia in nici o privinta. Singuru lucru care m-a atras a fost posibilitatea de a personaliza grafica si modul in care interactioneaza windows-ul cu utilizatorul. Printre aceste caracteristici se numara posibilitatea de a modifica tema, iconitele, imaginea de boot si cea de logon. Utilitatile de gen DiskDoctor , Registry cleaner sau altele de genul acesta, util nu am gasit decat cel ce inlatura datele temporare ce se aduna dar prezinta un plus in performanta ci doar o eliberare de spatiu in cazul in care s-au adunat foarte multe si ai nevoie mare de spatiu (foarte rar se intampla). De asemenea un startup manager ce poate fi utilizat si din windows.
Advanced System Optimizer - l-am lasat la urma nu pentru ca ar fi cel mai slab ci dimpotriva. E utilitarul care a rezistat testul timpului la mine in PC. Cu multe gadget-uri de mentenanta serioasa si cotat destul de inalt de site-urile de review, mi-a atras atentia si de vreo 2 saptamani is face treaba in continuare cu mare eficienta. Face absolut tot e face TuneUp si mai mult. La fiecare utilitate ai mai multe optiuni din care poti sa alegi sau le poti lasa la default in caz ca nu stii in ce te bagi (dar cum ai rezista sa nu le incerci? :D ). Ca utilitate pentru mentenanta o consider cea mai buna din cate am incercat si o recomand ptr testare.

0 comments